Browse By

Ivan Ćosić

Ivan Ćosić je rođen u Vršcu, u godini kada je umro Tito. Njegovo rođenje je dočekano u strahu roditelja da će se Jugoslavija raspasti ili da će ih neko tada napasti. Uvek je umeo sa rečima, čak je jedna od prvih reči koju je smislio od nule bila – Bindulanija, kojoj niko do sada nije shvatio značenje. Ni on sam.

Živeći u Vojvodini, u porodici gde se ženski deo uvek takmičio da kuva bolje od prethodne generacije, baba od prababe, majka od babe i tako u nedogled, kao bogato hranljivom maratonu salaške kuhinje, imao je sve predispozicije da se podgoji, da se vidi da je iz dobre kuće. U mladosti se intenzivno bavio sportovima, svašta je probao, ali su ga fudbal i aikido najviše zaokupirali. Zato je, kada je prestao sa bavljenjem ovim sportovima, težina nadvladala.

Kreativan i preduzimljiv, sa 16 godina transformisao je školski list u potpuno samoodrživ omladinski magazin, što ga je dovelo do toga da počne da radi u gradskom nedeljniku kao dizajner, prelamač i kasnije tehnički urednik. Uvek je želeo da menja stvari, čak i kada to nije bilo potrebno. Tako je postao deo kreativnih organizacija, političkih pokreta, uvek u centru zbivanja. Napravio je prvu web prezentaciju Vršca, učestovao u širenju Otpora van Beograda, vodio je veliki broj motivacionih, kreativnih i IT radionica, radio u jednom od prvih sektora za web dizajn u marketing agencijama, predavao u Petnici, radio kao kreativni direktor za klijente kao što su Microsoft, IBM, SAP, Electronic Arts, Disney i mnoge druge manje, strane i domaće. Jedan je od pokretača i administratora DizajnZone, najveće dizajn zajednice na Internetu na ovim prostorima. Pobedio je u kvizu Najslabija karika. Kreirao je i vodio jedan od 1000 najboljih World of Warcraft guildova na svetu, sa preko 400 ljudi, kao glavni strateg i organizator.

Kada se nemirna priroda prizemila u dvanaestočasovno sedenje za računarom, njegova ljubav prema hrani se okrenula protiv njega i uplovio je u vode gojaznosti i prokrastinacije. Posle dve godine odlaganja, konačno rešava da se prihvati programa zdrave ishrane, pod stručnim nadzorom doktora, nutricioniste i psihologa. Posle prvih mesec dana i vidljivih rezultata, počinje da piše blog pod nazivom Debeljuca, gde sva svoja znanja o kreativnom pisanju, upravljanju Internet sadržajem, online marketingu, motivaciji i inspiraciji, primenjuje u praksi. Blog postaje veoma popularan, a redovni tekstovi bivaju čitani sa zadovoljstvom od strane brojne i šarikolike publike. Fokus stavlja na subjektivna iskustva tokom dijete i pokretanju akcije u čitaocu, i izbegava puko pričanje o tome kako i šta treba jesti.

Blog danas ima skoro 500 fanova na Facebook stranici, preko 7000 poseta mesečno i jedan je od preporučenih blogova od najeminentnijih domaćih blogera koji su godinama na sceni. Govorio je na letnjem programu Aktivno leto na Adi u organizaciji sajta Trčanje.rs, a u najavi je i zbirka odabranih tekstova sa bloga, u vidu knjige “Debeljuca – Sve je u glavi”.


MotivAkcija

Kako blogovanjem proizvesti akciju u moru blogova koji se bave motivacijom i tu staju bez konkretnog poziva na akciju.
Zašto mi je u ličnom projektu bio potreban blog?
Kako sam blogovanjem uspeo da prevaziđem iskušenja specifičnog ličnog projekta (mršavljenja) i koliko mi je sud publike bio presudan kada sam želeo da odustanem od projekta. Koliko mi je podrška publike značila.
Pronalaženje niše
Pisanje o određenoj tematici često je prezauzeta niša, ali promenom samo ugla, u konkretnom primeru “postoji mnogo sajtova koji govore o dijetama, ali ne postoji ni jedan koji detaljno prikazuje svo iskustvo nekoga ko je stvarno na dijeti”.
Poziv na akciju
Koliko je neophodno reći čitaocima šta očekujemo od njih na kraju teksta i pozvati ih da komentarišu, podele sa prijateljima, učine konkretnu akciju, kupe proizvod, prijave se na mailing listu, bilo šta čime ćemo stvoriti akciju. Koliko imamo blogova i motivacionih predavanja koja često ostaju bez poente jer inspirišu ali ne navode ljude da učine nešto po tom pitanju.
Izdržljivost
Šta znači period od šest meseci u blogovanju. Zašto ne možemo meriti uspeh bloga na kraće staze. Integracija svih komunikacionih kanala, stvaranje Tribe-a čitalaca bloga, koji dele istu ideju. Koncept skromnog liderstva.

Prezentacija

Video snimci

One thought on “Ivan Ćosić”

  1. Pingback: Verkić, blogeri i BlogOpen 2010-te u Novom Sadu! « Uspesi, padovi i život uopšte
  2. Trackback: Verkić, blogeri i BlogOpen 2010-te u Novom Sadu! « Uspesi, padovi i život uopšte

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial