Browse By

#nohatespeech kampanja i u Srbiji

Italijanska organizacija Associazione Carta di Roma, uz podršku Evropske federacije novinara (EFJ), Člana 21, Nacionalne federacija italijanske štampe (FNSI) i Sindikata novinara RAI (USIGRai) pokrenula je kampanju #nohatespeech. NUNS se pridružuje akciji #nohatespeech usmerenoj ka zabrani promocije govora mržnje i sprečavanju emitovanje istog u onlajn sferi.

Nije u pitanju samo akt građanske odgovornosti – za novinare, ovo je ispunjenje osnovnih dužnosti: pružanje čitaocima, gledaocima i slušaocima činjenice.

Peticija traži od

Novinara –  ne budite pasivni pred slučajevima govora mržnje.  S obzirom da je zasnovan na rasizmu (fanatizmu / predrasudama / diskriminaciji), govor mržnje ne možemo smatrati samo mišljenjem: govor mržnje je izvrtanje stvarnosti, ovaj govor je protiv osnovnih principa civilizovanog suživota i nauke. Diskreditovanje rasističkih izjava i objašnjavanje zašto su pogrešna je obaveza svakog novinara.

Čitaoca, gledaoca, slušaoca – izolujte promotere mržnje: ne razgovarajte sa njima, čak i ako želite da izrazite svoju ogorčenje. Izbegavajte bilo kakav čin koji bi im dao legitimnost. Prijavite slučajeve govora mržnje urednicima i menadžerima društvenih medija  kako bi se uklonile neodgovarajuće poruke, zabranili njihovi autore i, po potrebi, obratite se nadležnim organima.

Medija i izdavača – primenite procedure onlajn moderacije kako bi se govor mržnje brzo uklonio i njegovi autori zabranili.

Menadžera i administratora društvenih mreža – napravite pojednostavljene procedure za upravljanje sadržajima (postovima) i pomozite medijima i korisnicima društvenih mreža da prijave i uklone govore mržnje.

Peticiju možete potpisati ovde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial