Browse By

#NovinarkeNeKleče, podigle Tviter na noge

Mini studija o hashtagu #novinarkenekleče i #novinarkeneklece, koji je za 36 sati proizveo jednu od najvećih buka na Tviteru.

Od kad je Jovana Gligorijević, novinarka Vremena, 7. decembra 2015. ostavila svoj protestni tvit koristeći #novinarkenekleče

za svega 36 sati (koliko je rađen monitoring konverzacije na Tviteru sa ovim #), u razgovor se uključilo 1.313 korisnika, koji su objavili 2.776 tvitova.

Demografski prikaz

Analizom je  utvrđeno da se ovoj konverzaciji prikučilo više muškaraca (531) nego žena (460), 71 korporativni nalog (među njima većina medija) i 251 korisnik Tvitera sa neobeleženim polom.

Većina učesnika je iz Srbije i sa boravištem u Srbiji.

gender

Raspoloženje tviteraša

Hahstag #novinarkenekleče, najčešće je bio obojen podrškom novinarima, ženama, ili protestom protiv mizoginije, seksizma i generalnom situacijom u medijima.

Čak 752 tvita napisano je u znak podrške, koja je izražena direktno i eksplicitno. 64 tvita nosilo je samo informaciju o problemu, kroz linkove na vesti koje su prenosili mediji, a 257 tvitova je imalo ton podrške kroz  protest protiv vlade ili pojedinih ministara.

Negativnih postova bilo je svega 111. Među njima nije bilo tviter-naloga koji su od ranije poznati kao botovski, odonosno, pojavljivali su se kroz zanemarljiv uzorak.

Domet podrške išao je na preko 2 miliona impresija.

Pojedinačni efekat učešća u konverzaciji

Najviše RT i Like opcija imali su tvitovi koje je objavila Jovana Gligorijević(@Jovanana), ukupno 178 retvitova i 804 lajka.

Potom, novinari Slaviša Lekić (@micin_taja) i Vukašin Obradović (@V_Obradovic). Odmah za njima, najvidljiviji je bio nalog Slobodan Milošević (@sloba_milosevic), a među medijima, najviše RT i Like opcija imali su tvitovi televizije N1 (@N1InfoBG).

Najproduktivniji tviteraši

Najviše tvitova s nosećim hashtagom objavio je nalog Radna Skela (@vertikalne_usne), ukupno 36 negativnih tvitova sa efektom od 94 angažmana drugih, Sajber 浪人 Vanderlast (@CyberWanderlust) objavljuje ukupno 32 tvita koji angažuju 50 drugih tviteraša i – Jovana Gligorijević (@Jovanana) koja sa samo 22 tvita angažuje 1004 reakcija drugih.

Prateći hashtagovi

Tvitovi koji sadrže hashtag aktivizma (protesta ili podrške), obično imaju i dodatne hashtagove kojima se formuliše stav. U ovom slučaju, dodatni korišćeni hashtagovi u analiziranim tvitovima, među prvih 10 najčešće korišćenih, bili su:

 

novinarkeneklece 1724
novinarkenekleče 1072
gasic 110
helikopter 87
klecinovinarstvo 80
protest 62
mediji 55
smenaneostavka 38
novinarineklece 36

 

Ilustracije koje su korišćene uz tvitove

i koje su proizvodile najveći angažman drugih

medija novinarkeneklece

Klikni za uvećanje

Govor mržnje i uvreda

U posmatranom uzorku bilo je 111 tvitova negativnog sentimenta, u kakvim se obično pronalaze reči mržnje ili uvreda. U ovom slučaju, nije  uočena dramatična eksplikacija ovakvog diskursa koja bi karakterisila opštu negativnu komunikaciju, već više sporadičnu.

Najčešće su od sredstava korišćeni ironija i sarkazam, lažna argumentacija, ili skretanje pažnje na drugi problem minimalizovanjem problema seksizma i karaktera protesta.

***

Ovo istraživanje, za koje je korišćena aplikacija Tvitni.me, je deo šireg projekta o diskursu na društvenim mrežama, Mapiranje govora mržnje, koje CNM Liber sprovodi uz podršku Fondacije za otvoreno društvo i Ambasade SAD. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial